Mario Sergio Della Roverys Coseglio

Conosco desde 19/07/2018

Produções

Produção bibliográfica

Artigos completos publicados em periódicos(3)

COSEGLIO, MARIO SERGIO DELLA ROVERYS. Sulphide stress cracking of 17-4 PH for applications in oilfield components. Materials Science and Technology. v. 33, p. 1863-1878, issn: 1743-2847, 2017. Ler na íntegra

Qualis: Não identificado (Materials Science and Technology)

DELLA ROVERYS COSEGLIO, MARIO SERGIO; PORTELA MOREIRA, PÂMELA ; LEONARDO PROCÓPIO, HENRIQUE ; PINTAUDE, GIUSEPPE. Analysis of the Efficiency of Hydroerosive Grinding Without Renewal of Abrasive Particles. Journal of Manufacturing Science and Engineering. v. 138, p. 031007, issn: 1087-1357, 2016. Ler na íntegra

Qualis: Não identificado (Journal of Manufacturing Science and Engineering)

PINTAUDE, GIUSEPPE ; COSEGLIO, MARIO. Remarks on the application of two-dimensional shape factors under severe wear conditions. Friction. v. 4, p. 65-71, issn: 2223-7690, 2016. Ler na íntegra

Qualis: Não identificado (Friction)

Trabalhos completos publicados em anais de congressos(3)

DELLA ROVERYS COSEGLIO, MARIO SERGIO. Susceptibility of plasma nitrided 17-4 PH to sulfide stress cracking (SSC) in H2S-containing environments. Em: NACE Corrosion 2017, 2017.

Qualis: Não identificado (NACE Corrosion 2017)

ELIS MARINA SCHVAN WENDT ; Coseglio, M.S. ; MOREIRA, P. ; PINTAUDE, G.. Efeito das propriedades do fluido erosivo no processo de hidroerosão. Em: Congresso Brasileiro de Engenharia de Fabricação 2013, 2013.

Qualis: Não identificado (Congresso Brasileiro de Engenharia de Fabricação 2013)

Coseglio, M.S.; Giuseppe Pintaude. Abrasive particle characterisation following different measurements of shape factor. Em: ABCM International Congress of Mechanical Engineering, 2009.

Qualis: Não identificado (ABCM International Congress of Mechanical Engineering)

Apresentações de trabalho(1)

DELLA ROVERYS COSEGLIO, MARIO SERGIO. Susceptibility of Low-temperature Plasma Nitrided 17-4 PH to Sulphide Stress Cracking in H2S-containing Environments. 2016. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra

Produção técnica

Produção artística

Orientações em andamento

Supervisões e orientações concluídas

Projetos de pesquisa

Prêmios e títulos

Participação em eventos

Total de participação em eventos(4)

NACE Corrosion 2017. Susceptibility of plasma-nitrided 17-4 PH to sulfide stress cracking (SSC). 2017. (Congresso).

Annual General Meeting - Marine Corrosion Forum. 2016. (Encontro).

Joint Away Day - Universities of Nottingham and Birmingham.Effects of Surface Treatment on Sulfide Stress Cracking of Deep-water Oilfield Components. 2015. (Encontro).

Congresso Internacional de Engenharia Mecânica. Abrasive Particles Characterization following different measurements of shape factors. 2009. (Congresso).

Organização de eventos

Total de organização de eventos(1)

DELLA ROVERYS COSEGLIO, MARIO SERGIO; LAMEU, P. ; JANTARA JUNIOR, V.. 1st Brazilian Postgraduate Research Forum at the University of Birmingham. 2017. Outro

Lista de colaborações